Reviews 2017

The Copenhagen Post

Vivienne McKee has been writing these shows single-handedly, bringing her unique blend of satire, slapstick and musical entertainment to a Danish audience for more than three decades. It is an astonishing feat of theatrical longevity, and one that may never be bested.

Det händer

Det är bara att kapitulera inför ännu ett julspektakel av yppersta märke. Kanske lite väl pratigt på sina ställen men det behövs för att lägga ytterligare anslag för kommande tokerier. Samspelet mellan David Bateson som bl a Ronald Rump och Andrew Jeffers som Princess Liar och Kim Pong Pu visar på att man känner varandra utan och innan vilket ger extra krydda till showen

Danmarksbloggen

Danmarksbloggen giver ”Planet Rump, the Farce Awakens” seks ud af seks rumskibe – og vil på det kraftigste opfordre andre til at tage lyssværdet op. For den engelske ”Crazy Christmas Cabaret” er en lifesaver, en del af vores danske jul, som vi ikke vil undvære….ad vide om ikke denne elskelige og i alle sæsonerne gennemgående figur smutter en tur over til Kronborg og snakker Hamlet og andre gode historier med Holger Danske? De to herrer, Dr. Van Helsingør og Holger Danske, er jo nu en integreret del af dansk kulturhistorie.

iScene

Bøvset og begavet samfundssatire kammer over i skøn forening og for fuld skrue i det årlige juleshow Crazy Christmas Cabaret: Planet Rump – The farce awakens.….Vivienne Mckee og hendes ensemble i London Toast Theatre har så godt fat i deres publikum, at man næsten ikke kan skelne det ene latterbrøl fra det andet.

Frederiksborg Amts Avis

Om så alle statsministre, præsidenter, diktatorer og rumvæsener gik frem på rad, skulle Vivienne McKee nok få ram på dem i sine crazy-juleforestillinger.

Knud Cornelius.

Berlingske

May the farce be with you! Hyggen er med Crazy Christmas Cabaret…. Og den politiske satire dukker også op her, der og allevegne. Ikke mindst når veteranen David Bateson, man of thousand faces, med udsøgt præcision giver Trump - her diktatoren Ronald Rump - kam til håret. Kosteligt.

Jakob Steen Olsen

Kulturkupeen

Der er noget at fejre. 35 år er meget i teaterbranchen, når samme ildsprudlende kraft har ageret både manuskriptforfatter, instruktør og hovedkraft. Vivienne McKee er ukuelig, og godt ser hun ud, så man faktisk tror på, at hun startede som 10-årig dengang med det først show i kælderen hos CaféTeatret i Skindergade og nu står i sin bedste alder, 45 år gammel, og stadig kan spankulere rundt på scenen som den evige sexbombe i scenografen Kirsten Brinks vittige og overdådige kostumer.

Ulla Strømberg

KOP kultur

Kan det blive jul, hvis man ikke har været til Crazy Christmas Cabaret?
Jeg tror det ikke!…. Jubilæumsshowet skiller sig også ud med nogle ekstraordinært sjove parodier. David Bateson excellerer med den bedste Trump-karitatur, jeg har længe har set. Den er skarp, præcis og fantastisk morsom. Ligesom han fylder Kansler Mærklig's frække lingeri misundelsesværdigt ud.
(READ MORE: facebook.com/kopkultur)

Michael Svennevig

Der er ingen fine fornemmelser, men det har charme, talent og er underholdende så det basker. Det er umiddelbart, flabet, kantet – og simpelthen sjovt. Det er showtime, og så er det engelsk humor med livrem og seler – eller rettere helt uden. Selvfølgelig er det for meget. Monty Python har ikke levet forgæves. Det er hele pointet. Tænk bare på ”Ab Fab” eller ”Absolutely Fabulous.
(READ MORE: msvennevig.blogspot.dk)

Casper Koeller

McKees juleklassiker er skabt på skuldrene af den engelske Panto teater tradition, hvor alt og alle er absurd skørt iscenesat, og selv om det er både aktuelt og med politiske undertoner, er alle på scenen udstyret med navne der kun giver mening fordi de rimer på karakterens virkelige navn, og med vildt overdrevne kostumer. Det er kugleskørt – og afvæbnende skønt.
(READ MORE: facebook.com/casper.koeller)

AKultur

akultur

Ikke at forglemme de mange satiriske og opfindsomme ordspil ud i navne og sætninger samt samfundsaktuelle indslag, der rammer os publikum lige midt i genkendeligheden og rusker kærkomment op i et til tider ret formørket fremtidsperspektiv. Ja, eller tilbage til det, som jeg også tidligere har omtalt i mine anmeldelser, nemlig at publikum inddrages og tiltales direkte. Og sådan kunne jeg såmænd blive ved med at gentage mig selv, hvad dette angår, for alle de her elementer er netop det der gør Crazy Christmas Cabaret til Crazy Christmas Cabaret. De levendegør oplevelsen. Og ja, måske endnu vigtigere, gør det dejligt menneskeligt, og dermed endnu nemmere som publikum, at blive revet med af stemningen på scenen.
(READ MORE: akultur.wordpress.com)

Steen Blendstrup Kommunikation

Planet Rump – The Farce Awakens” består prøven som ’den svære 2’er’ efter sidste års succes og står som en værdig jubilæumsforestilling med en masse kærlige referencer til de trofaste ’toasties’. Og så kan den sagtens ses som den første Crazy Christmas Cabaret nogensinde, hvis man bare vil grine ad science fiction-klicheerne og de politiske stikpiller.

Scenekanten

Tempoet er højt, og der er kastet mange bolde i luften i denne forestilling, hvor der er et gennemgående plot, og hvor alle skuespillere har 3-5 roller at spille i løbet af de to timer og 30 minutter, som stykket varer.
Hvis du er til kabaretgenrens høje tempo og den form for humor, der appellerer bredt, er en aften i selskab med London Toast Theatres skuespillertrup en underholdende aften. Også selvom du ikke nødvendigvis fanger alle referencerne i det – trods alt – ret omstændelige univers.
Crazy Christmas Cabaret behager sit faste publikum, men byder også nye passagere velkommen om bord til en lidt spacy hyggelig engelsk og tempofyldt rejse.

Tove Nørgård tegninger

Drawings by Tove Nørgaard.